poniedziałek, 25 czerwca 2012

CHROMOSOM 6

Chromosom 6 to powieść Robina Cooka,uznanego autora thirllerów medycznych.
Bardzo lubię jego książki, Comę ,,połknęłam'' w jedno popołudnie,ale gdy zaczęłam przygodę z Chromosomem,....
ale od początku:
Akcja rozpoczyna się od wątku kryminalnego:z kostnicy znikają zwłoki znanego mafiosa,po czym nagle odnajdują się ,w stanie trudnym do identyfikacji,rozczłonkowane, i bez wątroby.
Ten brak wątroby prowadzi nas do Gwinei Równikowej,w świat wielkich laboratoriów i transplantologii. Tu poznajemy jednego z naukowców,jego odkrycie i eksperymenty .
Robin Cook subtelnie podsuwa nam pytania :
jak daleko może się posunąć się człowiek w dążeniu do zdrowia,czy próbie ratowania życia?
Co z dylematami moralnymi?
Czy ,jako ludzie,mamy prawo do eksperymentów na własnym DNA?
Pytań jest więcej,wokół nich kręci się akcja powieści,a puenta, sama w sobie jest odpowiedzią.
Jeszcze raz utwierdziłam się w przekonaniu że chwile z książkami Cooka nie są stracone,to czysta przyjemność:wartka akcja,stopniowanie napięcia,zaskakujące sytuacje.

2 komentarze:

  1. Uwielbiam Cooka :) Tę książkę czytałam już dawno temu i cały czas mam ją w pamięci :)

    OdpowiedzUsuń